Wapń

Wapń Wapń jak większość zapewne wie odpowiedzialny jest w głównej mierze za zdrowe kości oraz zęby. Dodatkowo wpływa on pozytywnie na prawidłową pracę serca, reguluje poziom cholesterolu, wpływa na pamięć. Pozytywnie wpływa również na mięśnie i niweluje ich skurcze

Jak wiemy, z wiekiem nasze kości zaczynają być "starsze". Trzeba jednak przyznać, że jeżeli posiadamy dobrą dietę możemy poziom wapnia zwiększyć, jak również sprawić, że kości będą silniejsze i gęstsze. Bardzo często osteoporoza spotykana jest u części kobiet po menopauzie. Dolegliwość rzadszych kości dotyka częściej kobiety niż mężczyzn (około 4 razy częściej).

Co jeszcze należy wiedzieć o wapniu?
- kwas szczawiowy zmniejsza wchłanianie wapnia,
- witamina D z kolei pomaga wchłanianie wapnia z jelita cienkiego


Naturalne źródła wapnia to:
- różnego rodzaju sery,
- mleko,
- jogurty,
- mleko w proszku,
- kefiry,
- maślanka,
- żółtka jaj,
- szproty,
- śledź,
- chleby graham,
- seler,
- marchew,
- jarmuż,
- kukurydza.